Sunday, May 17, 2009

1st time...

Assalamualaikum...



Nilh kali pertama aku nk menulis blog cm bebudk laen...best gak bile ad blog sndiri..memcm idea leh dicurahkan dlm nie..dh mcm diari lak kn..but more digital lah..hehehe



oklah..sudah semestinyer aku kena mmperkenalkan diri aku dulu..my name is SITI NADZIRAH BT ROSLAN..member panggil aku nadz or ustazah coz aku pena jd ustazah dulu before masuk matrik..adik2 aku mmbahasakan diriku sbg kaklong...whole fmly pgl aku siti or nadzirah.. aku dilahirkan pd 25 mei 1987..lahir kt spital melaka..anak sulung dr 5 org adik beradik..my mom name NOOR MANISAH BT HJ KAMIS, i love u mom...muahmuahmuah...my father lak,ROSLAN B. ABD RASYID...garang taw abah aku nie...



pendidikan awal 5-6 taun kt tadika bakti,johor

7 taun kt sek keb tmn sri skudai,johor

8-11 taun kt sek keb tmn sri pulai,johor

12 taun kt sek keb ayer pa'abas,melaka

13-18 taun kt sek men arab JAIM al-asyraf,pekan pulau sebang,tampin mlk



bile umo dh menjejak 19 taun,aku dpt twrn melanjutkan pelajaran kt matrik iium petaling jaya dlm course human sciences..selama setaun aku di sana then aku bachelor degree kt main campus di gombak..well,aku majoring sociology and anthropology and minoring Islamic revealed knowledge...msti ramai nk tau ape kebenda ah sociology tu kan..ok..aku amek kesempatan kt sni tox menerangkan lbh lanjut apa itu sociology..sociology is the study of human society..aku nie mengkaji masyarakat dulu n skrg..lbh kpd western society lah..aku nyer specialize under developmnt sociology..govt-based..aku leh keje under human resource dvlopment..tu setakat yg aku phm lah..lg nk phm,aku kene wt praktikal dulu..tp taun dpn selama 3 bulan..nnti leh lah aku terangkan lbh lanjut..sbbnyer,aku nk seimbangkan hidup aku ngn 2 ilmu yg penting..kt sini,aku kena wt 4 taun tp mjadi harapan aku utk menghabiskan study dlm ms 3 taun setengah jer..Insyaallah, ada harapan nmpaknyer..



setakat nie pencapaian dlm idup lom leh dibanggakan lagi..byk lagi bnda aku nk kejar..yg penting,aku nk abis cepat n nk keje..aku nk bls jasa mak n abah aku..lagipun adik2 aku still study lagi..adik ku yg no 2, Muhammad Khairul Nizam dip under kkm kt masterskill,adik aku no 3, MUHAMMAD HAZWAN lak Insyaalah dip kejuruteraan elektronik kt politeknik sabak bernam selangor, yg no 4 still sek men lg kt pdg tembak yg bernama MUHAMMAD FAHMI...lastly my little sister yg agk gedik cikit bernama NUR HAFIZAH still sek ren gurney 2..semua nama2 yg aku sebut nilah adalah org2 yg amt penting dlm idop aku selama berumur 21 taun nie..hehehe,lg beberapa ari lagi besday aku..agk2 dpt adiah x ek taun nie...hehehe..



bagi aku kwn pun penting gak..memandangkan aku nie jns suka berkawan terutama ngan ngn perempuan so membuatkan aku nie mmpunyai byk kwn sekitar di melaka,kelantan,johor,kl,perak,terengganu n laen2 lagi..best friend aku setakat nie bernama SITI FATIMAH BT SALLEH...dari kelantan..kt uia nie kn,boleh dikatakan majority kekawan aku dr kelantan ah..comel2 belaka...so, it give me opportunity tox bljr dialek diaorang...best kan...kt sek pun rmai gak kwn cm e-cah kadir,nurul ain abu samah,siti mazirah,farahdilla,ika,timah,nisa,nadiah,din,ah peng,byk ah..smpai x leh nk tertulis lagi nie..smpa skrg aku lom penah lagi lost contact ngan diaorang..lagipun kalo de aral melintang,kemungkinan besar aku nk kar ngn diaorang..kt sunway pyramid..kitaorng nk maen ice skating n bowling.then memakan..tu pun aku yg kena arrangekan..cm ada ahli jwtnkuasa lak...x pe,x pe..aku ikhlas dlm melakukan sbrg kerja nie..ceh!promote diri nmpk..hahaha



sape yg knl aku msti taw aku cmne kn????leh bg komen ckit x kekawan???leh lah...korang mmg the best ah..



melalui aku sndiri,kite knlkn yg negetif dulu..aku seorang yg emo ah..bak kate pakwe aku..hahaha..jgn mare yek...tp mmg tol gak..aku sensitif ckit especially tang fmly,result exam ,kekwn, n papa...cepat merajuk, cepat panik, hangin 1 bdn gak lah,siasta pun ada gak..selalu sgt..(taw x siasta tu pe???nnti tya aku yek),kurang bersenam,jln laju smpi rmai gak yg menegur,siap lmbt..so kalo nk kuar ngn aku, kena gtaw awl2...better one day before ari kejadian lah...hahaha...suke study last minit...tp kptsn ok jer setakat nie..cm bukit taw..jap naek jap turun..hehehe..ada lesen tp x confident nk bwk kete..tp moto aku berani lak..huhuhu..aku nie rabun tp kureng suka pkai spek..itu lah aku wt ms nie..



positivenyer aku nie, aku suka berlawak..bak kate org putih sense of humourlah..setia (untung pakwe aku..gerenti x cari laen ah),rmai kekawan suka cite mslh kt aku..yelah dh cite2 aku nk jd kaunselor tp x tercapai lak..nsb baek aku amek skill basic counseling sem 1 depan..so,sesapa ada mslh,jgn segan silu nk cite kt aku..maklumat korang aku jdkan secret and confidential..so..dont worry ah..suka menolong but tgk masa n keadaan lah..suka tgkfriendster coz bg aku,dari situ aku akn mengetahui perkembangan terbaru semua kekawan aku..tol x?lgpun free..sms kena tolak 1 sen..hahaha...aku nie panctual ckit..mmg aku jns ikot ms but sometimes x leh sgt nk jd cmtu when sstu tu mmg lmbt cm meeting ke..biasa ah..janji melayu..suka bergmbr..coz melalui gmbr byk memori yg tercipta..aku suka gak melayan cite korea smpai meleleh2lah..aku biasanyer suka tgk tv kt umah lah..jrg sgt tgk tv kt hostel..tp zmn sek dulu suka lak..co dh x de entertainment laen..tv jelah..balik umah kn susah bile dok hostel sek dulu..tp sekarang nienk balik hari2 pun leh..umah dkt ngnuia..naek tren lrt je..tambang pun baru rm1.60..murah kn..pe lagi ek psl aku nie???dh ah tu..kang org ckp aku nie terlebih memuji diri sendiri lak..hahaha..



.........................


setakat nie jelah tox 1st time..


daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................................

No comments:

Post a Comment