Sunday, August 2, 2009

lamanyer....

hai to all...
lama sgt2 aku x tulis blog nie...
byk sgt bnda aku nk cita kan you all sepanjang kesenyapan aku dlm 3-4 bulan nie...pe kabo semua?hopefully, semua chat2 belaka..almaklumlah,skrg musim h1n1..ble g je klinik kt uia nie,Masyaallah....ramai sgt yg sakit spt dmm,batuk,selsema..tu smua tnda2 penyakit yg leh membahayakan diri n orang di sekeliling..so,yg chat walafiat nie seharusnya menjaga kesihatan sebaik mgkn..nie kerana tok mengelakkan diri dari dihampiri penyakit spt yg tlh aku sebutkan td. .
Alhamdullillah,short sem sudah berlalu..pointer pun naik ckit..aku amt2 gembira..byk bnda yg aku telah ms cuti short sem yg lalu..antaranyer spt go to "Baktisiswa in Penang"..itu merupakn yg paling berharga dlm idop nie..1st time dpt fmly angkat..walaupun muda but still byk memberikan kesan yg positif dlm hidupku ini..selama 6 ari aku kt sna..memula teruja sgt dpt g penang coz mmg x pena menjejakkan kaki kt sna..nm kg tu ialah Kg. Kepala Gajah..org2 kt situ mmg best..aku dpt fmly yg muda lingkungan umo 30-an..mereka bekerja sbg guru di sekolah rendah..mempunyai 2 org anak yg amat cute terdiri drpd seorang llk yg berusia 8 taun n seorang perempuan yg berumur 6 taun..kt sna mknn yg aku mkn pun agak pelik terutamanyer tom yam santan...korang pena try x?amt cedap coz dlm tom yam tu ada memacm spt ketam,kupang,sotong,udang dsb tp berkuah pekat spt santan..aku gak dpt timba pengalamn baru iaitu cara2 memasak makaroni goreng..amt cedap..aku pun dh expert wt masakan tu taw..dh lah time tu musim buah2an,so aku x melepaskan peluang yg ada memakan sbyk mgkn durian shingga pd mlmnyer aku kpnsn n x leh tido..huhuhu..aku gak dpt merayau di penang bazar yg menjual ratusan asam n jeruk yg masam2 manis..siap g mndi air terjun kt Jinjing taw kt Kulim,Kedah..tu kt ngn area umah fmly abi..kenal dh mak tok,kak pah n lelaen lagi..Batu Feringgi pun g gak taw..wow!!mmg cantik pantainyer..akhirnyer kulit aku pun jd itam terbakar taw...g gak Komtar yg mnjadi kebanggaan org Penang...kalo korang nk taw,kt penang gak ada msjd terapung cm kt ganu..destinasi paling best ialah Bukit Bendera..sejuk gak kt ctu..naek kete kabel gegamai,daki bukit yg tinggi..peh,pengalaman yg menyeronokkn..ari terakhir,aku nangis ble nk berpisah abi,umi,afnan n atol..miss you all..dgn keseluruhannye,baktisiswa nie mengeratkan lagi hubungan aku ngn sebuah fmly baru..kami still lg berhubung coz aku dh mula menyayangi mereka spt fmly aku sndr..

then....

No comments:

Post a Comment